Breckner, Roswitha. 2018. Das visuelle Feld der Biographie – neue Fragen und Zugänge. In Handbuch Biographieforschung, Hrsg. Helma Lutz, Martina Schiebel und Elisabeth Tuider, 403–413. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
Breckner, Roswitha & Elisabeth Mayer. 2022. Social media as a means of visual biographical performance and biographical work. Current Sociology https://doi.org/10.1177/00113921221132518.
Fischer-Rosenthal, Wolfram. 1995. The problem with identity: Biography as Solution to Some (Post)-Modernist Dilemmas. Comenius 15: 250–65.
Frosh, Paul. 2019. The Poetics of Digital Media. Polity Press.
Hoggenmüller, Sebastian W. 2022. Globalität sehen. Zur visuellen Konstruktion von „Welt“. Frankfurt am Main & New York: Campus.
Jurgenson, Nathan. 2019. The Social Photo. On Photography and Social Media. London, New York: Verso.
Keightley, Emily & Michael Pickering. 2014. Technologies of memory: Practices of remembering in analogue and digital photography. new media & society 16: 576–593.
Müller, Michael R. 2016. Bildcluster. Zur Hermeneutik einer veränderten sozialen Gebrauchsweise der Fotografie. Sozialer Sinn. Zeitschrift für hermeneutische Sozialforschung 17. Jg.: 95–142.
Nassehi, Armin. 1994. Die Form der Biographie. Theoretische Überlegungen zur Biographieforschung in methodologischer Absicht. BIOS. Zeitschrift für Biographiefoirschung und oral history 7: 46–63.
Van Dijck, José. 2013. „You have one identity“: performing the self on Facebook and LinkedIn. Media, Culture & Society 35: 199–215.
Van House, N. A. (2011). Personal photography, digital technologies and the uses of the visual. Visual Studies, 26(2), 125–134.
Weitere Literatur wird zu Beginn des Seminars bekannt gegeben. |